Uvoz mobitela
(prestaro za odgovor)
digidoo
2012-10-21 15:05:04 UTC
Pozdrav svima,
zanima me je li moguce naruciti nesto s ove stranice:
http://android-sale.com/android-phones.html
i sto se sve dodatno mora platiti pri uvozu ovakvog uredaja?

Hvala
Karabaja
2012-10-22 14:13:59 UTC
digidoo whispered unto us in: hr.alt.cellular.gsm
Post by digidoo
http://android-sale.com/android-phones.html
i sto se sve dodatno mora platiti pri uvozu ovakvog uredaja?
Bojim se da bi prije svega morao platiti troškove uništavanja
krivotvorine, pa tek onda carinu i PDV. :) Već sam vidio tu stranicu na
jednom forumu i vodila se slična rasprava. Probat ću naći link. Ako se
dobro sjećam, konsenzuza u raspravi oko legalnosti uvoza ovhi stvarčica
nije bilo.
Karabaja
2012-10-22 14:40:11 UTC
Karabaja whispered unto us in: hr.alt.cellular.gsm
Post by Karabaja
konsenzuza
konsenzusa*

;)
I.nkspot
2012-10-22 17:19:54 UTC
Post by digidoo
http://android-sale.com/android-phones.html
i sto se sve dodatno mora platiti pri uvozu ovakvog uredaja?
Bojim se da bi prije svega morao platiti tro¹kove uni¹tavanja
krivotvorine, pa tek onda carinu i PDV. :) Veæ sam vidio tu stranicu na
jednom forumu i vodila se slièna rasprava. Probat æu naæi link. Ako se
dobro sjeæam, konsenzuza u raspravi oko legalnosti uvoza ovhi stvarèica
nije bilo.
Ne znam koliko bi carinu to mucilo, jer on ne uvozi krivotvoreni Samsung S3
nego xyz marku mobitela.
Drugo bi bilo kad bi na mobitelu pisalo Samsung.

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 7411 (20120823) __________

http://www.eset.com
digidoo
Upravo to... jel ima tko da je uvozio ovako nesto?
I.nkspot
2012-10-22 19:35:38 UTC
Post by digidoo
Post by digidoo
[...]
Uglavnom ukinuli su ti onu glupost da trebas Hakom certifikat pri uvozu.
Na mobitele ti je carina 0 %, dakle placas samo PDV.
Na cijenu koju platis dakle racunas pdv i to ti je to.

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 7411 (20120823) __________

http://www.eset.com
digidoo
Ali koga sada pitati jel se to moze uvesti?
Karabaja
2012-10-22 21:11:55 UTC
http://www.carina.hr/
na dnu imaš e-mail: ***@...
Inkspo.t
2012-10-22 21:36:59 UTC
Post by digidoo
Post by I.nkspot
Post by digidoo
Post by digidoo
[...]
A zasto se ne bi moglo uvesti?
To je obican mobitel.

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 7615 (20121022) __________

http://www.eset.com
digidoo
2012-10-23 05:27:01 UTC
Post by Inkspo.t
A zasto se ne bi moglo uvesti?
To je obican mobitel.
A cuj, tko zna u cemu moze biti problem. Sada me samo zanima sto ljudi kazu
o ovakvim mobitelima :)
Karabaja
2012-10-22 19:23:06 UTC
I.nkspot whispered unto us in: hr.alt.cellular.gsm
Nadam se da si u pravu. ;)
Mato
2012-10-23 07:35:29 UTC
Post by digidoo
Pozdrav svima,
http://android-sale.com/android-phones.html
i sto se sve dodatno mora platiti pri uvozu ovakvog uredaja?
Hvala
Slijedi u drugom postu odgovor koji sam dobio od njih na upit za
naručivanje sa gore navedene stranice uz napomenu da se ne radi o
krivotvorinama. Iskreno nije mi se dalo sve to ćitat, pa ako netko želi ...
:)
the graduate
2012-10-23 08:09:13 UTC
Post by Mato
Post by digidoo
Pozdrav svima,
http://android-sale.com/android-phones.html
i sto se sve dodatno mora platiti pri uvozu ovakvog uredaja?
Hvala
Slijedi u drugom postu odgovor koji sam dobio od njih na upit za
naruèivanje sa gore navedene stranice uz napomenu da se ne radi o
krivotvorinama. Iskreno nije mi se dalo sve to æitat, pa ako netko Ÿeli
:)
Po ovome ispod, nema carine na mobitele i mogu se uvesti ukoliko imaju "C"
ili "CE" znak o sukladnosti.
To naravno ne vrijedi za krivotvorine.

"........Na utvrðenu carinsku vrijednost robe obraèunava se carina po stopi
propisanoj sukladno Uredbi o carinskoj tarifi, i ovisi o vrsti konkretne
robe koja se uvozi.

Carinska stopa propisana je Uredbom o carinskoj tarifi za 2012. (143/11)
godinu za mobitele ona iznosi 0% ("slobodno"), te se obraèunava i naplaæuje
samo PDV od 25%, raèunato na carinsku vrijednost robe.

"

".......Meðutim, od 01. oŸujka 2012. godine, nakon izmjena odredbi spomenute
Uredbe
o odreðivanju robe koja se izvozi i uvozi na temelju dozvola ("Narodne
novine", broj 25/2012), dozvole vi¹e nisu potrebne za uvoz telefonskih
aparata, ukljuèivo i beŸiène, oda¹iljaèe za radiodifuziju ili televiziju,
te radare i radionavigacijske ureðaje.

No i nadalje postoji obveza provedbe mjera provjere znaèajki proizvoda pri
pu¹tanju robe u slobodan promet sukladno propisima o tehnièkim zahtjevima
za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti, odnosno pripisani su tehnièki
zahtjevi za RiTT opremu, postupak ocjenjivanja sukladnosti te oznaèavanje
RiTT opreme oznakama sukladnosti u skladu s odredbama Zakona o tehnièkim
zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti (NNRH, broj 20/10) i
Pravilnika o radijskoj opremi i telekomunikacijskoj terminalnoj opremi
(NN, broj 25/2012).

Fizièka osoba moŸe, za vlastite potrebe, uvoziti RiTT opremu koja
udovoljava odgovarajuæima zahtjevima iz navedenog Pravilnika i koja je,
izmeðu ostaloga, oznaèena propisanom oznakom sukladnosti (oznakom
sukladnosti "C" ili europskom oznakom sukladnosti "CE"). Detaljnije
informacije o uvozu mogu se naæi na web stranicama www.hakom.hr"
digidoo
2012-10-23 11:49:05 UTC
Post by the graduate
Post by Mato
Post by digidoo
Pozdrav svima,
[...]
Treba poslati mail Kinezima i raspitati se malo imaju li tu sukladnost..
Koliko vidim to nije krivotvorina, nema nigdje oznake da je to Samsung itd.
the graduate
2012-10-23 12:27:51 UTC
Post by digidoo
Treba poslati mail Kinezima i raspitati se malo imaju li tu sukladnost..
Koliko vidim to nije krivotvorina, nema nigdje oznake da je to Samsung itd.
to ti je onaj znak sto svi imaju na kucistu ili baterijama, kao ovaj
naprimjer:

No imas i jeftiniju stranicu od android-sale.

www.chinabuye.com

Sestra je neke sitnice narucivala od njih i do sad nije bilo problema
digidoo
2012-10-23 12:51:54 UTC
http://cdn.chinabuye.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_1153_38.jpg
No imas i jeftiniju stranicu od android-sale.
www.chinabuye.com
Sestra je neke sitnice narucivala od njih i do sad nije bilo problema
Hvala :)
Ima dosta tih stranica s tim mobitelima, treba samo sjesti i malo pogledati
sto se isplati najvise kupiti:
Za sada mi je ovo zapelo za oko:
http://www.antelife.com/free-shipping-pre-sale-jiayu-g3-mtk6577-android-4-0-3g-dual-core-4-5-qhd-capacitive-touch-screen-black.html

evo i video

Samo jedino me brine da ne naletim na nekakve prevarante, da platim uredaj,
a ne dobijem nista :)
the graduate
2012-10-23 13:25:59 UTC
Post by digidoo
Ima dosta tih stranica s tim mobitelima, treba samo sjesti i malo
http://www.antelife.com/free-shipping-pre-sale-jiayu-g3-mtk6577-android-4-0-3g-dual-core-4-5-qhd-capacitive-touch-screen-black.html
taj mobitel je i meni zapeo za oko ali ga nema nigdje ili tek po par komada
koji su jos u 9. mjesecu rasprodani unaprijed. iz ne znam kojeg razloga
kasne sa proizvodnjom, tako da sam ga izbacio sa liste.

inace prije nego narucis mobitel dobro proguglaj te web shopove jer ih je
dosta scam.
digidoo
Da, znam.. jel znas ti za koju provjerenu osim chinabuye? :)
the graduate
2012-10-24 06:12:38 UTC
Post by digidoo
Post by the graduate
Post by digidoo
[...]
samo za nju nazalost i to zato sto je sestra sa nje narucivala.
inace imaju besplatnu postarinu za sve bez obzira na vrijednost
the graduate
2012-10-24 06:14:49 UTC
Post by the graduate
Post by digidoo
Da, znam.. jel znas ti za koju provjerenu osim chinabuye? :)
samo za nju nazalost i to zato sto je sestra sa nje narucivala.
inace imaju besplatnu postarinu za sve bez obzira na vrijednost
Inace fastcardtech je navodno ekskluzivni distributer za Jiayu ali citam po
netu razlicite feebackove o njima, od toga da su scam do pohvala. tak da za
njih nisam siguran
digidoo
Najbolje odustati od ovog svega :D
Tomo
2012-10-24 11:23:02 UTC
Post by digidoo
Post by the graduate
Post by the graduate
Post by digidoo
[...]
Evo ja sam dosta istrazivao zadnjih tjedana posto sam bio zagrizao za
Jiayu G3, nazalost jos uvijek ga nema u prodaji pa sam odustao posto mi
je hitno i narucio Amoi N821 (novija verzija N820 sa IPS ekranom). Od
nekoliko sajtova na kraju kupio preko http://www.etowalk.com/
U startu su nesto skuplji medjutim cine se pouzdani po recenzijama i
ovako sto se tice komunikacijem mail-om i skype-om. Nude opciju slanja
obicnom postom uz oznaku "gift" itd. Eto, vidjet cemo sad kad stigne mob
jel to to :)
the graduate
2012-10-24 11:47:22 UTC
Post by Tomo
[...]
Ajde javi tu na grupu kad stigne mobitel koliko te to sve skupa ispalo i
koliko je trajalo dok nije stigao.

Sestra kad je kupovala preko chinabuye, njoj je stizalo nakon mjesec-mjesec
i pol ali posto su to bile sitnice do 150kn, nije do sad nikakva davanja
placala na to
digidoo
Za koliko su rekli da ce doci? :)
Tomo
15-20 dana, dosadasnja iskustva s kinom su 3-4 tjedna
digidoo
a postarina?
Tomo
2012-10-24 14:07:17 UTC
Post by digidoo
Post by Tomo
Post by digidoo
Post by Tomo
Post by digidoo
Post by the graduate
Post by the graduate
Post by digidoo
[...]
postarina je $25 za najjeftiniju varijantu (obicna posta), skuplje
varijante su kurirske sluzbe ali to je podlezno carinjenju.
acarnoje
2012-12-03 19:20:06 UTC
Pozdrav ekipa. Evo i ja razmisljam o kupnji jiayu-g3. Jeli nekom stigao? Kako se pokazao?
D. B.
2012-12-04 11:26:49 UTC
Post by the graduate
Post by digidoo
[...]

Evo ja sam narucivao tablete sa ove dvije stranice i sve je OK

http://www.victory-shop.com/
http://www.pandawill.com/

micki
2012-10-26 09:47:11 UTC
Po tvojem i kopiju iPhone mozes prodavati ako nigdje ne pise Apple?
Mato
2012-10-23 07:35:55 UTC
Post by digidoo
Pozdrav svima,
http://android-sale.com/android-phones.html
i sto se sve dodatno mora platiti pri uvozu ovakvog uredaja?
Hvala
Poštovani,

Uvodno, vezano za utvrđivanje da li je određena roba krivotvorena ili nije
napominjemo kako je uloga carinske službe posrednička (a ne arbitrarna),
stoga Vas upućujemo da se za daljnje informacije obratite nositelju prava
na intelektualno vlasništvo.

Uvoz krivotvorene robe

Postupanje carinskih službenika u pogledu uvoza krivotvorene robe reguliran
je Uredbom o provedbi carinskih mjera u vezi s robom za koju postoji sumnja
da povrjeđuje određena prava intelektualnog vlasništva (NNRH, broj 50/06 i
82/07; u daljnjem tekstu Uredba). Prema Uredbi, ukoliko prilikom pregleda
robe ili dokumentacije koja prati robu, carinski službenik utvrdi sumnju da
se podnesenom robom povrjeđuju određena prava intelektualnog vlasništva,
roba će biti privremeno zadržana pod carinskim nadzorom do okončanja
postupka. U provedbi postupka, Središnji ured Carinske uprave donosi
rješenje o privremenom zadržavanju robe koje se dostavlja svim strankama u
postupku, a kojim se daje nositelju prava rok od 10 radnih dana (ovaj rok
se iz opravdanih razloga može produžiti za još 10 radnih dana) da pregleda
robu (eventualno i izuzme uzorak robe) te utvrdi činjenice, tj. da li je
roba originalna ili krivotvorena. Ukoliko je roba originalna, pušta se u
zahtijevani carinski postupak, a ukoliko je krivotvorena nositelj prava
može (1) tužiti vlasnika robe privatnom tužbom nadležnom trgovačkom sudu
zbog povrede žiga ili (2) sklopiti nagodbu s vlasnikom robe oko uništenja
robe ili (3) podnijeti zahtjev za uništenjem robe bez obveze da se na sudu
utvrdi da li je roba krivotvorena ili ne (samostalno ili uz suglasnost
vlasnika robe). Uloga carinske službe je dakle posrednička (a ne
arbitrarna), a roba ostaje pod carinskim nadzorom do okončanja postupka.

Vezano uz kupnju putem interneta, želimo napomenuti da postoji vrlo visoki
rizik da se pri kupnji robe putem interneta kupi krivotvorena roba. Iako
pojedine web trgovine imaju politiku sprječavanja prodaje krivotvorina
putem svojih servisa te provode stroge kontrole, zbog karakteristika
poslovanja putem interneta (jednostavno prikrivanje tragova, nemogućnost
kontrole prodavatelja zbog međunarodnog aspekta, slaba mogućnost nadzora
oglašivača) gotovo je nemoguće spriječiti da se u prodaji i takvih web
trgovina pronađu krivotvoreni proizvodi. Ukoliko se radi o kupnji od
privatnih oglašivača i tzv. malih privatnih poduzetnika, a naročito ako su
iz Narodne Republike Kine, gotovo je sigurno da će kupac naručiti
krivotvoreni proizvod.

Ovdje želimo ukazati i na karakteristike krivotvorenih proizvoda vezano uz
odnos cijene i kvalitete. Krivotvoreni proizvodi se izrađuju od lošijih
materijala jer u "proizvodnji" ne postoji kontrola kakvoće proizvoda, pa za
cijenu nešto manju od cijene originalnog proizvoda kupac dobije (ako roba
prođe carinsku kontrolu) proizvod koji nije niti približno kvalitetan kao
proizvod kojeg je želio kupiti. Ukoliko se još k tome radi o tehničkom
proizvodu ili o proizvodu koji dolazi u direktan kontakt s tijelom (npr.
kozmetički proizvodi, lijekovi i dijetetski proizvodi, hrana, piće...),
tada moramo ukazati i na aspekt sigurnosti potrošača jer krivotvoreni
proizvodi ne zadovoljavaju zakonske sigurnosne standarde i standarde
kvalitete.

Na kraju, ukazujemo i na činjenicu da je uvoz krivotvorene robe prekršaj
prema odredbama Zakona o žigu (čl. 80.), ali i kazneno djelo prema Kaznenom
zakonu (čl. 285.).

Postupak carinjenja u poštanskom prometu

Posebno se naglašava da sve pošiljke robe, vrijednosti veće od 160,00 kuna,
koje dolaze iz inozemstva od pravnih osoba, kao i sve pošiljke koje su
predmetom kupoprodaje (dakle koje se plaćaju), podliježu obvezatnom
obračunu carine i PDV-a. Fizičke osobe mogu naručivati i kupovati robu
isključivo za osobne potrebe, dakle, robu nekomercijalne naravi – koja nije
namijenjena za daljnju prodaju, ili za obavljanje neke profesionalne
djelatnosti. Vrijednost robe pri tome nije od važnosti.

Pod nekomercijalnom robom se smatraju pošiljke:

• koje su povremene naravi
• koje sadrže robu isključivo namijenjenu osobnoj uporabi primatelja i
njegove obitelji, a koja po vrsti i količini upućuje da se ne radi o
komercijalnoj robi

Dokumenti za carinjenje

Kada fizička osoba prima poštansku pošiljku koja podliježe carinjenju može
se podnijeti jedna od ovih isprava:

• poštansko - carinska deklaracija ili
• jedinstvena carinska deklaracija (JCD).

a) Poštansko – carinska deklaracija

Ispostavlja se putem Poštanskog ureda, te nije potrebno angažirati
ovlaštenog carinskog otpremnika – špeditera, a može se podnijeti u
sljedećim slučajevima:

• za robu vrijednosti veće od 300,00 kuna, koja se besplatno šalje fizičkim
osobama u RH od fizičkih osoba iz inozemstva, koja podliježe obračunu
carinskog duga - u navedenom slučaju predmetnu robu nije potrebno
razvrstavati prema tarifnim brojevima Carinske tarife, već je moguće
primijeniti jedinstvenu stopu carine od 10% na ukupnu carinsku vrijednost
robe koja podliježe obračunu carinskog duga

• kada fizičke osobe primaju (odnosno kupuju) iz inozemstva nekomercijalnu
robu - za osobne potrebe ili potrebe njihovog kućanstva, vrijednosti do
5.000,00 kuna - roba koja je predmetom kupoprodaje se obvezno razvrstava
prema tarifnim brojevima Carinske tarife, uz primjenu stopa carine
propisane za pojedini tarifni broj

b) Jedinstvena carinska deklaracija (JCD)

JCD podnosi primatelj pošiljke ili u pravilu ovlašteni carinski otpremnik –
špediter, kojeg primatelj ovlasti, a na temelju prethodne obavijesti
carinarnice putem Poštanskog ureda carinjenja da se u roku 8 dana podnese
JCD i propisane isprave, a podnosi se u sljedećim slučajevima:

• kada fizička osoba u poštanskom prometu prima (i carini) robu
nekomercijalne naravi u vrijednosti većoj od 5.000,00 kuna

• kada fizička osoba prima (i carini) robu nekomercijalne naravi koja
dolazi putem neke od kompanija brze dostave, bez obzira na vrijednost
(dakle, roba vrijednosti veće od 160,00 kuna - pošiljke zanemarive
vrijednosti).

Razlika u postupku carinjenja kada pošiljka stiže putem Pošte (HP) u odnosu
na kompanije brze dostave (tzv. kurirske službe)

Sve poštanske koje su predmetom međunarodnog poštanskog prometa, kao i
pošiljke brze dostave (kurirske službe) koje se unose u carinsko područje
Republike Hrvatske podliježu mjerama carinskog nadzora i postupku carinske
provjere, kao i sva ostala roba koja se uvozi u Republiku Hrvatsku.

Međutim, primjena pojednostavnjenog postupku carinjenja podnošenjem
poštansko – carinske deklaracije je moguće isključivo kod primanja pošiljke
putem pošte, pri čemu se poštansko - carinska deklaracija, uz primjenu
propisane stope iz Carinske tarife, podnosi kada fizičke osobe primaju iz
inozemstva robu u vrijednosti do 5.000,00 kuna, od fizičkih ili pravnih
osoba, a koja se može smatrati robom za osobne potrebe ili potrebe članova
kućanstva.

Poštansko – carinsku deklaraciju popunjava poštanski ured i carinska
služba, te nema potrebe za angažiranjem špeditera i plaćanja troškova
ispostavljanja jedinstvene carinske deklaracije (JCD-a).

U ostalim slučajevima, primjerice kod pošiljka koje stižu nekom od tzv.
službi brze dostave, podnosi se jedinstvena carinska deklaracija, uz
primjenu propisane stope iz Carinske tarife. Obzirom na složenost postupka
i prekršajne odgovornosti prilikom ispostavljanja JCD-a, uobičajeno je da
za račun uvoznika (fizičke osobe - primatelja pošiljke) JCD podnese
ovlašteni carinski otpremnik – špediter.

Stoga, upozoravaju se građani da prilikom naručivanja robe iz inozemstva,
provjere i na koji način će ista biti dostavljena, te da u obzir uzmu sve
dodatne troškove, a koji nisu plaćanja na ime carine ili PDV-a, koje će
navedeni operateri zaračunati kao naknadu za vlastite usluge manipulacije s
robom, ispostavljanja JCD-a i druge troškove.

Carinska vrijednost

U postupku carinjenja robe, neovisno da li se ono obavlja putem poštansko -
carinske deklaracije ili jedinstvene carinske deklaracije, utvrđuje se
carinski dug koji je potrebno platiti.

Propisana stopa carine obračunava se na carinsku vrijednost robe. Carinsku
vrijednost robe čini njezina transakcijska vrijednost tj. najčešće cijena
iz računa o kupoprodaji robe odnosno stvarno plaćena ili plativa cijena za
robu koja je predmet postupka carinjenja, ali uz prilagodbu troškova
propisanih Carinskim zakonom.

To podrazumijeva da se svi troškovi koji su vezani uz tu robu uključuju u
carinsku vrijednost, kao npr. troškovi prijevoza i osiguranja robe,
ambalaže, licence i dr. (u poštanskom prometu dakle, u pravilu, troškovi
poštarine).

U slučaju da ne postoji račun ili kupoprodajni ugovor ili dokumentacija
nije vjerodostojna, carinski će djelatnik izvršiti procjenu vrijednosti
temeljem ostalih metoda propisanih carinskim propisima i to najčešće
usporedbom s istovjetnom ili sličnom robom uvezenom u isto ili približno
isto vrijeme.

Račun

U slučaju ako poštansku pošiljku ne prati račun, carinski djelatnik će
primatelju uputiti poziv za dostavu računa ili druge isprave kojom se
dokazuje plaćanje te robe.

Kada je u pitanju kupovina putem ebay-a, kao isprava u postupku carinjenja
može se priložiti i račun ebay-a, ali samo uz uvjet da isti sadrži sve
osnovne elemente računa (naznaka kupca i prodavatelja, opis robe, plaćena
cijena, način plaćanja i dr.).

Također, u poštanskom prometu česti su slučajevi da prilikom internet
kupovine nema računa te, s obzirom da je riječ o kupoprodaji između
fizičkih osoba, mogu biti priložene različite isprave (to uključuje i
računalni ispis online plaćanja i međunarodnu poštansku deklaraciju).

U oba slučaja, ukoliko ne postoji sumnja u vjerodostojnost podataka
naznačenih na računu i na drugim ispravama koje su priložene (ocjenjujući
jesu li odnosne isprave dovoljan dokaz o tome koliko je izvršeno plaćanje),
carinska služba će utvrditi carinsku vrijednost temeljem cijene stvarno
plaćene ili plative za robu

Carinski dug

Za robu koja podliježe postupku carinjenja, carinski dug koji se obračunava
čine:

• carina,
• poseban porez u slučaju ako se radi o robi koja podliježe tom porezu i
• porez na dodanu vrijednost.

Na utvrđenu carinsku vrijednost robe obračunava se carina po stopi
propisanoj sukladno Uredbi o carinskoj tarifi, i ovisi o vrsti konkretne
robe koja se uvozi.

Carinska stopa propisana je Uredbom o carinskoj tarifi za 2012. (143/11)
godinu za mobitele ona iznosi 0% („slobodno“), te se obračunava i naplaćuje
samo PDV od 25%, računato na carinsku vrijednost robe.

Ostali troškovi postupka

Osim carinskog duga (carina, PDV i eventualno trošarina) – koje obračunava
i naplaćuje carinska služba i koji su prihod Državnog proračuna, kod uvoza
robe putem poštanskih pošiljka ili pošiljaka koje se dopremaju putem
kompanija brze dostave, mogu nastati i dodatni troškovi za uvoznika
(primatelja pošiljke).

Ti dodatni troškovi su uobičajeno troškovi poštanskog posredovanja,
manipulacija s robom, troškovi otpremnika za ispostavljanje carinske
deklaracije (ako je propisano) i drugi troškovi koje naplaćuje pošta,
kompanije brze dostave te otpremnici, odnosno druge pravne osobe koje vrše
dopreme robe iz inozemstva i/ili ispostavljanje deklaracije.

Ti troškovi su propisani tarifama i cjenicima navedenih osoba, te ih
carinska služba ne obračunava, ne naplaćuje i na njih nema utjecaja.

Uvoz osobnih računala, laptop-a, mobitela, GPS uređaja i druge RiTT opreme

Pod RiTT opremom se podrazumijevaju:

„telekomunikacijska terminalna oprema“, obzirom da “omogućuje komunikaciju
na način da se priključuje, izravno ili neizravno, bilo kojim putem na
sučelja javnih elektroničkih komunikacijskih mreža“ (jer uključuje modem za
priključivanje na telefonsku mrežu), te „radijska oprema“ ako „omogućuje
komunikaciju odašiljanjem i/ili prijamom radijskih valova“ (ako uključuje
bežični modem ili bežičnu komunikaciju s perifernim jedinicama, npr. s
mišem).

Prilikom uvoza određenih uređaja koji imaju mogućnost spajanja na Internet
ili drugu bežičnu komunikaciju s središnjom jedinicom, kao što su GPS
uređaji, osobna računala, laptop, mobiteli, sustavi za nadzor (nadzorne
kamere spojene bežičnim sustavom s unutarnjom jedinicom i sl.), sukladno
Uredbi o određivanju robe koja se izvozi i uvozi na temelju dozvola (NN,
broj 77/2010 i 114/2011), za najveći broj takvih roba bila je pripisana
obveza pribavljanja dozvole za uvoz.

Međutim, od 01. ožujka 2012. godine, nakon izmjena odredbi spomenute Uredbe
o određivanju robe koja se izvozi i uvozi na temelju dozvola („Narodne
novine“, broj 25/2012), dozvole više nisu potrebne za uvoz telefonskih
aparata, uključivo i bežične, odašiljače za radiodifuziju ili televiziju,
te radare i radionavigacijske uređaje.

No i nadalje postoji obveza provedbe mjera provjere značajki proizvoda pri
puštanju robe u slobodan promet sukladno propisima o tehničkim zahtjevima
za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti, odnosno pripisani su tehnički
zahtjevi za RiTT opremu, postupak ocjenjivanja sukladnosti te označavanje
RiTT opreme oznakama sukladnosti u skladu s odredbama Zakona o tehničkim
zahtjevima za proizvode i ocjenjivanju sukladnosti (NNRH, broj 20/10) i
Pravilnika o radijskoj opremi i telekomunikacijskoj terminalnoj opremi
(NN, broj 25/2012).

Fizička osoba može, za vlastite potrebe, uvoziti RiTT opremu koja
udovoljava odgovarajućima zahtjevima iz navedenog Pravilnika i koja je,
između ostaloga, označena propisanom oznakom sukladnosti (oznakom
sukladnosti „C“ ili europskom oznakom sukladnosti „CE“). Detaljnije
informacije o uvozu mogu se naći na web stranicama www.hakom.hr.

Ujedno napominjemo da su sve prethodno navedene informacije javno dostupne
i na web stranicama Carinske uprave: www.carina.hr pod kategorijom Carina –
Carinski postupak u poštanskom prometu (web stranica:
http://www.carina.hr/Carina/CarinskiPostupakPosta.aspx), na koje Vas ovom
prilikom upućujemo u slučaju dodatnih pojašnjenja.

Savjetujemo građanima da se prije naručivanja robe iz inozemstva uz
korištenje različitih web servisa, cjelovito i iscrpno informiraju o
uvjetima pružanja usluga prijevoza, dopreme i posredovanja u carinjenju
takve robe i poglavito cijenama pružanja takvih usluga, kod kompanija putem
koje će roba biti dostavljena.

Zaključno napominjemo da se ovim odgovorom daju pojašnjenja koja odražavaju
sadržaj Vašeg upita te da se isti ne može smatrati relevantnim u odnosu na
okolnosti koje predmetnim upitom nisu iznesene ili pojašnjene u mjeri koja
omogućuje davanje meritornog očitovanja pri čemu Vas upućujemo da se u
pogledu potrebe svakog dodatnog upita ili pojašnjenja izravno obratite na
nadležnu carinarnicu.

S poštovanjem,

Carinska uprava RH
digidoo
2012-10-23 12:19:34 UTC
Evo jos dvije stranice:
http://www.chinaeshops.com/cell-phones-android-phones_c972

http://etotalk.com/Wholesale-all-smartphones_c1028?zenid=a00379fda6f989295d6d39cd9c2f04e9

Stvarno zanimljivo :)
Tomo
2012-11-29 09:05:08 UTC
Evo, da napokon zakljucimo post, tocno 4 tjedna nakon kupnje sa
www.etotalk.com stigao mob (Amoi N821). Prema dogovoru diskretno
pakiranje, oznaceno kao "gift" sa vrijednosti $25. Proslo uredno bez
carinjenja i dodatnih davanja. Posebno fascinantno je tracking sustav
(poslano preko Singapore post) koji od trenutka dolaska u Europu prati
posiljku kroz gotovo svaku destinaciju.

Sto se tice samog mobitela, prvi dojmovi su i vise nego odlicni ali
posto nije tema posta o tome drugdje. Samo cu napomenuti da je mob
root-an, maknute su sve kineske aplikacije i instalirano najosnovnije
(google play, itd.) Sve radi perfektno a u najavi je upgrade na JB 4.1
koji se moze dobaviti via Etotalk aftersales podrske (trenutna verzija
sa Amoi stranice je navodno nestabilna).

U medjuvremenu je narucen dugo ocekivani Jiayu G3 bi trebao stici kroz
cca 2 tjedna. Sve u svemu, apsolutna preporuka za Etotalk, nisu
najjeftiniji ali vrlo su pouzdani, podrska online je gotovo 24/7 (skype,
msn, email), imaju korisnicku podrsku za sve kasnije upite i upgrad-e...

Pozdrav!
hotJay@work
2012-11-30 13:49:28 UTC
"Tomo" <***@hotmail.com> wrote in message news:k978b9$10$***@sopnews1.vipnet.hr...
-snip-
[...]
moram priznati da nisam citao cijeli trid, zanima me zasto nisi uzeo odmah
taj jiayu
nego Amoi N821 i za koliko si najjeftinije nasao Jiayu
the graduate
2012-11-30 14:26:59 UTC
Post by ***@work
-snip-
Post by Tomo
[...]
Nekoliko puta je odgadjan prvo zbog problema sa nabavkom memorije a zatim sa
problemom nabavke ekrana. Poceo se prodavati tek unazad 10-tak dana a prvi
najavljeni izlazak je bio mislim u 9. mjesecu.
hotJay@work
2012-11-30 15:15:15 UTC
Post by the graduate
Nekoliko puta je odgadjan prvo zbog problema sa nabavkom memorije a zatim
sa problemom nabavke ekrana. Poceo se prodavati tek unazad 10-tak dana a
prvi najavljeni izlazak je bio mislim u 9. mjesecu.
ahe, fini info ! negdje sam citao isto da bez obzira na kameru koju ima tj 8
megapixela
nemoze se snimak usporediti sa iphone ili galaxy III bilo bi bas dobro iz
prve ruke
cuti recenziju
Tomo
2012-12-03 11:01:14 UTC
Post by ***@work
Post by the graduate
[...]
evo upravo ovako kako je hotJay napisao, nakon bezbroj odgoda odlucio
sam uzeti amoi posto je bio na lageru a curi je trebao dosta hitno.
jiayu g3 sam potom narucio sebi cim je pusten u prodaju. sto se tice
kamere zapravo je dosta dobra (amoi, a vjerujem da je isto na jiayu) dok
god ima osvjetljenja, autofocus dobro radi a bljeskalica nije extra
medjutim kazem sve u svemu dosta dobro. imas ovdje kratku recenziju sa
primjerima fotki
http://www.gizchina.com/2012/10/05/these-jiayu-g3-photo-samples-look-awesome/
Tomo
2012-12-03 11:10:23 UTC